Onödigaste smarta prylen?
Har du någon smart produkt som du i efterhand tänkt att det var rätt onödigt?
För mig kan smarta-hem-prylar verkar så himla bra och användbart innan man köpt dom, men när man ägt dom en stund så insåg man att det var rätt onödigt.
En av mina sådana saker är min eltandborste som har bluetooth-koppling. Jag gillar statistik, så det kändes coolt att den logga tandborstningar över tid till Apple Health. Men så här i efterhand så använder jag knappt informionen.
Mvh // Johan
Oj, det måste finnas många såna saker för min del, men just nu minns jag inte en enda. Jag får fundera lite. 😃
Just när det gäller tandborstningen så köpte jag min blåtandstandborste mest för att den hade en batteritid på flera månader till skillnad från den gamla som höll några dagar. Att den hade Bluetooth var bara en sak som kom på köpet. Men till blåtandens fördel kan jag säga att det är ganska smidigt att kunna göra alla inställningar i appen på mobilen istället för på en extremt liten oled-färgskärm som det är på tandborsten.
Men om jag skulle säga att det är nödvändigt… näää :-)
/ Tom
#2: Fanns det ingen modell som hade batteritiden men inte Bluetooth annars? Ofta är flera tandborstmodeller i grunden samma men skiljer sig i finesserna.
Jag kollade inte. Men med tanke på hur ofta jag borstar tänderna och hur viktigt det är så spelade inte någon hundralapp någon roll. Dessutom vill jag kunna se hur många procent det är kvar i batteriet på skärmen.
/ Tom
Okej.