Wifi-strömbrytare utomhus
Jag har inga som helst erfarenheter med smarta produkter. Behöver nu en timer till motorvärmaren, såg denna produkt och funderar om det kan vara något? Någon som har någon erfarenhet? Fördelar/nackdelar?
Själv tänker jag att fördelarna skulle vara:
- Du kan starta den när som helst. Om man t ex kommer på att man behöver bilen direkt på morgonen kan du starta den från sängen än att man först måste upp och klä sig och förflytta sig ut. Motorvärmaren hinner gå längre tid på det sättet.
- Slippa pillriga små knappar, speciellt när det är väldigt kallt.
Bild från Pixabay.
💖🧡💛💚💙💜
- Redigerat 2022-01-28 09:49 av Niklas
- Redigerat 2022-01-27 05:53 av Sabah
Liten erfarenhet här med, men den lät ju intressant!
Jag har inte testat just den där, men det är en sån du behöver. Bra att den har stöd för Google Assistant och Alexa.
En funktion som vissa har och som du kanske kan ha nytta av, är mätning av strömförbrukning. Då kan du koppla in diskmaskin, tvättmaskin och andra prylar du vill mäta förbrukningen på. Det är rätt smidigt.
Har beställt den nu! 🙂 Verkar ju smidigt och det var bra pris! 🙂👍🏻
Den verkar inte ha någon mätning av strömförbrukning, annars hade ju det varit intressant!🙂 Röststyrning har jag inte provat på. Pratar med mig själv mest hela tiden, så min telefon skulle nog bli knäpp då! 😉😂
💖🧡💛💚💙💜
#3: Berätta gärna vad du tycker om den när du använt den ett tag. Jag funderar också på att skaffa någon variant av den.
Jag har det till julbelysning. Använde den tidigare till motorvärmare.
Tänk på tre saker:
- Klarar den hög effekt? Om motorvärmaren använder högre effekt än din smarta strömbrytare är avsedd för är det risk att en säkring går eller att den börjar brinna.
- Är den vattentät? Kolla IP-klassningen.
- Hur bra räckvid har den för att nå ditt nätverk?
Det sista är sannolikt svårt att läsa sig till.
Jag har en smart plugg från Osram. Den använder Zigbee, så den kan kopplas som till Philips Hue, Homey eller liknande.
Mvh // Johan
Pluggen det länkas till i #0 verkar uppfylla alla krav från #5. Bra pris också!
Mvh // Johan