Fixa dålig lukt från robotdammsugare?
Jag älskar verkligen vår Roborock S5 Max. Tycker den dammsuger och moppar tillräckligt bra för att vara en riktigt bekväm pryl att ha och använda.
En sak jag ogillar är dock att jag tycker den luktar illa när den dammsuger. Brukar försöka rengöra behållare för damm och filter ofta, men tycker ändå det luktar.
Har ni samma problem och har ni hitta lösningar?
Mvh // Johan
Brukar ha i vaniljsocker, brukar funka.
#1: Var lägger du det?
Oväntat tips måste jag säga. :)
Mvh // Johan
Skulle testa bikarbonat eller citronsyra.
#2: dammsugarpåsen.
#0: Går det inte att lukta sig fram till var det kommer ifrån? Dammsuger den något som kan tänka sig avge sån lukt?
Går det att använda olika påsar som på vanliga dammsugare? Då kanske det finns såna där gröna som stoppar fler mikropartiklar.
#5: I och med att det luktar mest när den är aktiv så tror jag mer det är behållaren för damm eller något annat som dras ut när den blåser ut luft.
Det verkar göra stor skillnad när man tömmer behållare direkt efter dammsugning och helst även tvättar filtret. Men det är omständigt att göra varje gång.
Blir sjukt sugen på dom nya som tömmer behållare och rengör mopp automatiskt. Men dom är så väldigt dyra fortfarande.
Mvh // Johan
Du kanske kan byta ut mot ett bättre filter. Det borde i alla fall bli bättre om det är därifrån det kommer.