Smart hem iFokus

Smart hem

Etiketterbesparingartips-förslagrekommendationergoogle-neströstassistentdigital-assistentgoogle-homegoogle-assistent
Läst 31 ggr
Niklas
0

190:- för Google Nest mini idag

Om du vill komma igång med något litet smart i ditt hem rekommenderar jag varmt Googles Nest mini. Det är en av Googles digitala assistenter. Just nu är den dessutom nedsatt till hälften och det går att köpa den för 190 kronor på Elgiganten.

Den går att använda ensam förutsatt att den får tillgång till trådlöst internet. Då kan den besvara alla frågor du annars använder Google till. Du kan be den omvandla mellan enheter och räkna ut mattetal. Den kan väcka dig på morgonen eller påminna dig när äggen har kokat klart. Du kan lägga in aktiviteter i din Google-kalender och få mejl upplästa. Den kan spela musik eller radio, berätta vad det är, eller ska bli, för väder. Du kan fråga hur långt det är mellan två platser eller när nästa buss går. Du kan fråga vad ett ord heter på ett annat språk eller be henne översätta något.

Om du har smarta prylar kan Nest mini styra dem. Det fungerar till exempel med IKEA Trådfri, Sonos högtalare, Philips Hue, Home Assistant, HomeKit och Homey. Med en smart TV eller datorskärm kan du be att få video uppspelad. Du kan använda Nest mini som snabbtelefon hemma om du har mer än en Nest mini.

Är ni flera personer i hushållet kan den känna igen era röster och ge er personliga svar.

» Google Nest Mini 2nd Generation (chalk) - Elgiganten

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Niklas
0

Jag glömde skriva en sak jag tycker är viktig. För sin storlek har Nest mini väldigt bra ljud. Den duger mycket bra för att lyssna på radio eller musik där det inte finns en riktig ljudanläggning. Har man två i samma rum kan de dessutom spela ljud i stereo.

» Utforska vad du kan göra med Google Nest- eller Home-enheter - Google Nest Hjälp

» Google Nest Mini - smarta högtalare för alla rum - Google Store

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Här är nya Nest Mini. Musiken låter bättre och fylligare än någonsin med 40 procent kraftigare bas än på ursprungliga Mini. Och Google-assistenten är till stor hjälp därhemma
  • Redigerat 2022-11-25 15:35 av Niklas
johan
1

Jag var inte så imponerad av ljudet för musik, men för tal var det bra. Och om man ser till priset så är det ändå prisvärt.

Mvh // Johan