Smart hem iFokus

Smart hem

Etiketterapple-homekithomekit
Läst 33 ggr
johan
1

Apple uppdaterar HomePod

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mvh // Johan

Delivering incredible audio quality, enhanced Siri capabilities, and a safe and secure smart home experience.
  • Redigerat 2023-01-20 08:52 av Niklas
Niklas
0

4.000 kronor, är inte det mer än den gamla kostade?

Jag var väldigt sugen på HomePod när den först lanserades i USA. Sen dess har det hänt en hel del och många konkurrenter finns. Nu är jag mer tveksam.

» HomePod (andra generationen) - Apple (SE)

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Högupplöst ljud. Intelligent assistent. En hemhubb för dina enheter. HomePod är en mycket kraftfull högtalare med Apples integritetsskydd inbyggt.
Niklas
0

Har du sett någon jämförelse mellan ljudet i HomePod och Sonos One?

johan
0

Jag köpte en Homepod Mini innan den officiellt hade svenskt stöd. Den kostar runt 1000 kr och har otroligt bra ljud för pengarna. Jag ser inget anledning att lägga 4x mer på en större högtalare. Då hade jag hellre köpt 4 st mini.

Dom har även sensorer för temp och luftfuktighet, men som inte varit aktiverade förrän nu när iOS 16.3 snart kommer.

Mvh // Johan

Niklas
0

#3: Om du menar Sonos så kostar de omkring 2.500. Tänker du på stora HomePod hajar jag.

Funkar de med Google Assistent?

johan
0

#4: Nej, dom fungerar bara med HomeKit.

Och det är bara AirPlay, så man missar Spotify Connect som jag tycker ofta är bättre än AirPlay. Och du kan inte prata med den för att spela Spotify, så det är alltid att casta från telefonen (eller använda Apple Music).

Däremot SR Radio och liknande fungerar rakt av.

Mvh // Johan

Niklas
0

Okej, då är den inte intressant för oss. Sonos har både Google Assistent och HomeKit och funkar med Apple Music.

johan
1

Köpte mest som ett experiment. Som trådlös högtalare och hem-hub är den fantastisk. För att inkludera allt, not so much.

Nu bor den i fritidshus som en bra högtalare när man lagar mat och som hemhub för HomeKit.

En grej som är riktigt coolt om man faktiskt kör Apple Music, är att om du börjar spela något på telefonen, så räcker det med att du håller den väldigt nära högtalaren så flyttas ljudet dit istället.

Mvh // Johan

Niklas
0

#7: Det var en kul funktion. 🙂