Elprisstödet har kommit
De började skicka ut betalningarna från Försäkringskassan i måndags. Igår fick vi vårt. Jag trodde jag hade räknat fram att vi skulle få drygt 8.000. Vi fick drygt 12.000. 🙂
Har ni fått elprisstödet än?
Kul att ni fick mer än förväntat!
Jag har inte fått något än :)
//Jessie
Inte än. Fick ni någon notis att det kommit typ via Kivra eller så?
Mvh // Johan
#0: Nej, jag har bara fått meddelande från Kivra att beskedet kommer att dyka upp där när det är klart. Med min vanliga tur lär jag väl få vänta till i mars. 😉
Har räknat fram att jag ska få drygt 1500 kr, men hoppas förstås att jag har räknat fel på samma sätt som du - d.v.s. att jag får mer tillbaka. 😄
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
#2: Nej, det tror jag inte, men jag kan ha missat det i så fall.
#3: Jag håller tummarna. 😃
#4: Tack. 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Inte fått det än. Men har jag räknat rätt så ska jag få ungefär som dig niklas. Vi har ju legat rätt lika i förbrukning. Så får väl se.
Det är ju sagt att det ska skickas ut brev endera vanlig post eller digitalt i samband med att pengarna betalas ut.
Niklas måste fråga har du verkligen fått pengarna. För de sa ju att de skulle börja skickas ut den 23 och sen skulle det ta 2-3 bankdagar innan man har pengarna. Fast visst kan de börjat skicka ut några dar tidigare.
Eftersom pengarna kommer från försäkringskassan så ser man på bankkontot att pengarna kommer komma och det nån dag innan man faktiskt har pengarna. Det står ju transaktionsdatum eller så enklast så ser man ju på själva saldot att pengarna faktiskt finns.
På en annan sajt så skrev en att den sett på internetbanken i torsdags att hon ska få pengarna den 28. Och i går fått meddelande på kivra.
.
#3: Fick brevet från i Försäkringskassan till Kivra idag. Hade räknat rätt så jag får 1.529 kr tillbaka. Visserligen blev det 1.529,44 kr, men det rundas tydligen av.
Jag fick brevet på Kivra igår, och pengarna idag. Ca 650 kronor blev det :)
//Jessie
Mina pengar kom in på kontot idag. 😊
Nu ser jag pengarna på banken. Får tillgång till dom på fredag. Ungefär vad jag räknade med. Strax över 12 000.
Har vanlig post så jag får väl brev imorgon eller på fredag.
.
Inte ännu.
Fick idag beslut från försäkringskassan att jag ska få elstöd på nästan 700 kr (691).
Kanske inte någon jättesumma, men jag blev glad iallafall. 😊