Annons:
Etiketterbesparingarel-bolagel-fordon
Läst 64 ggr
Niklas
2022-01-03 20:38

Smartladdning av elbil med Tibber

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den här bilden tycker jag är intressant. Den visar dels hur mycket vi har laddat bilen, dag för dag, under december 2021 och dels vad vi har fått betala för det.

De mörka staplarna är kWh laddat och de ljusa är kostnaden i kronor.

Det är Tibber som har valt de flesta laddtidpunkterna. Det gör de baserat på det rörliga elpriset timme för timme under dygnet. De försöker alltså ladda när det är så billigt som möjligt.

Genomsnittspriset per laddad kilowattimme var 1,64 kronor. Genomsnittstimpriset för el från Tibber under de senaste 30 dagarna var 2,16 kronor.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

  • Redigerat 2022-01-03 20:49 av Niklas
Annons:
Tom
2022-01-18 11:18
#1

Jag måste tillägga att om du laddar din elbil med Tibber så betalar du bara halva priset på el. Det är väldigt bra!

/ Tom

Niklas
2022-01-18 12:47
#2

#1: Menar du för att man laddar på natten?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Tom
2022-01-18 14:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Nej för att de tar hälften betalt för elen som man använder till att ladda sin elbil. Se min faktura. Men det är konstigt att jag inte längre kan hitta någon information om det på Tibbers hemsida.

/ Tom

Niklas
2022-01-18 14:47
#4

Är det det 50% prisgaranti betyder?. Det hade jag ingen aning om. Vi betalade tydligen 90,19 per kWh i december.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Niklas
2022-01-18 14:49
#5

Här står det:

» Frågor och svar om Smartladdning av din elbil | Tibber Magazine


Vad innebär Smartladdning 2.0 för mig som har elbil?

Det innebär helt enkelt att vi nu laddar din bil på ett ännu smartare sätt vilket gynnar både dig, Sveriges elnät och framtiden för förnybar el! Vi ger dig en smartladdad bil laddad med förnybar el som är 50% billigare än elen till ditt övriga hushåll. Dessutom är du nu en hjälte som inte bara ser till att elnätet är balanserat, du ser även till att vi kan gå mot fler förnybara källor OCH du blir en nyckelperson i denna elektriska revolution – utan att egentligen lyfta ett finger. I framtiden kommer det här även bidra till att vi tillsammans pressar ner de generella elpriserna på marknaden och Tibber har som vision att en dag kunna erbjuda laddning av din elbil ännu billigare än idag.



Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Vi laddar din elbil smart och billigt. Dessutom ser vi till att balansera Sveriges elnät och banar väg för ett land med 100% förnybar el.
Niklas
2022-01-18 14:51
#6

Då sparade vi 759 kronor på laddning av elbilen under december. 😃


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
johan
2022-01-18 16:30
#7

Sänkningen gäller enbart om man har Easee som laddbox dock.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Niklas
2022-01-19 17:14
#8

#7: Ja, det har vi. 🙂


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: