Mest prisvĂ€rda smarta klimatsensorn đĄ
Jag behöver en temperatursensor (fĂ„r gĂ€rna ha hygrometer ocksĂ„) att anvĂ€nda som utlösare för flöden i Homey. Det finns ganska gott om dem. Ăr det nĂ„gon som har sett en som sticker ut pĂ„ nĂ„got sĂ€tt, exempelvis genom att ha andra smarta finesser eller vara billig?
Aqara. Liten, snabb och fungerar till och med i frysen.
Jag har flera stycken och det enda problemet har varit att en av dom slutat rapportera, men om man bara lÀgger till den igen sÄ fattar Homey att den redan finns och alla flows fortsÀtter fungera.
Mvh // Johan
Den och Nedis smarta klimatsensor Àr de jag sneglat mest pÄ. Jag ser att Aqaras klimatsensor har lufttryck ocksÄ, vilket Nedis saknar. Dessutom sÀgs batteriet rÀcka 2 Är mot Nedis 1 Är.
» Nedis Smart Klimatsensor - Nedis smartlife smarta hem | Kjell.com
Dessutom har Aqaras sensorer större omfÄng Àn Nedis.
Det slutade med att jag skaffade Aqaras klimatsensor. Hittills har den gjort precis det jag ville.
Jag Àr ocksÄ vÀldigt nöjde med dom och Àr pÄ vÀg att köpa fler.
Imponerad över att dom fungerar sÄ bra i vÄtutrymmen och frysen till och med. Nu tÀnker jag att jag vill ha ett par utomhus för att fÄ en bÀttre uppfattning om vÀdret dÄ det ofta skiljer sig mycket Ät pÄ olika platser runt vÄrt hus beroende pÄ hur solen ligger pÄ.
Mvh // Johan
#5: Aha, vad vill du göra med informationen utomhus? Eller Àr det bara som vÀderinformation du vill ha det?
#6: Bara temperatur i princip. Men det kan skilja sÄ mycket pÄ vÄr fram och baksida pÄ grund av att framsidan blir lite som ett vindskyddat gryt nÀr solen ligger pÄ. SÄ att enklare kunna fÄ fler mÀtpunkter skulle ge en bÀttre bild av verkligheten.
Mvh // Johan
#7: Okej. Hur presenterar du sÄna uppgifter? För du gÄr vÀl inte in för hand pÄ varje sensor och lÀser av vÀrden?